Στόχος του μαθήματος είναι να παρουσιάσει τη σχέση των ατομικών διαφόρων με βασικά θέματα της εφαρμοσμένης γλωσσολογίας και τον ρολό που διαδραματίζουν στην εκμάθηση μιας δεύτερης γλωσσάς. Η μελέτη των ατομικών διαφόρων είχε αφετηρία τη διαπίστωση ότι υπάρχει μεγάλη διαβάθμιση ανάμεσα στους/στις μαθητές/τριες όσον αφόρα την επιτυχή τους εκμάθηση μιας δεύτερης γλωσσάς. Κατά τη διάρκεια του μαθήματος αναπτύσσονται σημαντικά ατομικά χαρακτηριστικά όπως η προσωπικότητα, η γλωσσική έφεση, τα κίνητρα, οι στρατηγικές γλωσσικής εκμάθησης, τα στυλ μάθησης, το άγχος, η αυτοεκτίμηση, οι γνώμες των μαθητών, κλπ. Επίσης μελετώνται και αλλά χαρακτηριστικά τα οποία υπερβαίνουν τον έλεγχο του/της μαθητή/τριας, όπως η ηλικία, το γένος, το εκπαιδευτικό σύστημα, η κουλτούρα, η εθνική ταυτότητα, κ.λ.π.