Greek versionEnglish version
School of English LOGO

Τμήμα Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας Α.Π.Θ.

School of English LOGO

Τμήμα Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας Α.Π.Θ.

School of English slide 0
School of English slide 1
School of English slide 2
School of English slide 3
School of English slide 4
School of English slide 5
School of English slide 6
School of English slide 7
School of English slide 8
School of English slide 0
School of English slide 1
School of English slide 2
School of English slide 3
School of English slide 4
School of English slide 5
School of English slide 6
School of English slide 7
School of English slide 8

Γλ2-480 Απόκτηση Μητρικής Γλώσσας

Γλ2-480 Απόκτηση Μητρικής Γλώσσας

Επιλογής | Ώρες διδασκαλίας: 3 | Διδακτικές μονάδες: 3 | Πιστωτικές μονάδες (ECTS): 6

Περιγραφή

Το μάθημα ασχολείται με τα κύρια ερωτήματα στην απόκτηση της μητρικής γλώσσας. Καλύπτει την αναπτυξιακή πορεία της γλωσσικής ικανότητας από τη γέννηση μέχρι την ηλικία των 5 ετών περίπου. Το μάθημα ξεκινά με συζήτηση θεμάτων αυτονομίας του γλωσσικού συστήματος καθώς και θέματα σχετικά με το έμφυτο της ανθρώπινης γλώσσας. Στη συνέχεια παρουσιάζονται διαφορετικές προσεγγίσεις πάνω στη γλωσσική ανάπτυξη οι οποίες περιλαμβάνουν και αντι-γενετικές προσεγγίσεις όπως του Piaget και πιο πρόσφατα του Tomasello. Στη συνέχεια παρουσιάζονται δεδομένα και αναλύσεις που αφορούν την ανάπτυξη του λεξιλογίου και κατόπιν της γραμματικής / σύνταξης. Τέλος, παρουσιάζονται τα χαρακτηριστικά της γλωσσικής ανάπτυξης σε παιδιά με αυτισμό και παιδιά με Ειδική Γλωσσική Διαταραχή για να εντοπιστούν οι διαφορές και ομοιότητες με την τυπική αναπυξιακή πορεία της γλώσσας. Στο μάθημα αυτό θα δοθεί ευκαιρία στους φοιτητές να μελετήσουν και να αναλύσουν αναπτυξιακά δεδομένα της ελληνικής και της αγγλικής έτσι ώστε να αποκτήσουν εμπειρία με την κωδικοποίηση και μέτρηση των γλωσσικών δεδομένων για τον χαρακτηρισμό των αναπτυξιακών σταδίων. Η εξοικείωση με τις διαφορετικές και αντικρουόμενες θεωρητικές προσεγγίσεις σε σχέση με τη γλωσσική και γνωστική ανάπτυξη αποτελεί τον πρώτο μαθησιακό στόχο Η εξοικείωση με πραγματικά παιδικά γλωσσικά δεδομένα και η ανάλυσή τους αποτελεί επίσης κύριο μαθησιακό στόχο Συνιστώμενη βιβλιογραφία: Διανέμεται σύγγραμμα; Ναι Διανέμεται σχετική βιβλιογραφία; Ναι Μέθοδοι αξιολόγησης: Τελική γραπτή εξέταση

Διδασκαλία

Το Μάθημα δε διδάσκεται στην τρέχουσα περίοδο.