Το μάθημα αυτό προτείνει μια διαφορετική προσέγγιση της μελέτης της αφήγησης: αντί να επικεντρώνεται στα κείμενα και τις συνθήκες παραγωγής τους, ακολουθώντας αντίστοιχες μεθόδους κειμενικής ανάλυσης, παίρνει ως αφετηρία τον δέκτη (θεατή, αναγνώστη, χρήστη, κλπ.), προκειμένου να φωτίσει τις νοητικές, συναισθηματικές και γνωσιακές διεργασίες που εμπλέκονται στην εμπειρία της αφήγησης. Μερικά από τα κεντρικά ερωτήματα που απασχολούν το μάθημα είναι: Γιατί αισθανόμαστε αγωνία, φόβο, πόνο ή χαρά όταν ακολουθούμε μια ιστορία; Τι σημαίνει να μεταφέρεται ή να απορροφάται κανείς σε έναν αφηγηματικό κόσμο; Πώς αντιδρά το μυαλό και οι αισθήσεις μας στις αφηγήσεις; Και πώς η αφήγηση είναι σημαντική για την προσωπική μας αυτογνωσία και κατανόηση της ζωής; Οι φοιτήτριες και φοιτητές θα εισαχθούν σε προσεγγίσεις και θεωρητικά πλαίσια ανάλυσης της αφηγηματικής εμπειρίας προερχόμενα από την φαινομενολογία, τη γνωσιακή ψυχολογία, την ψυχανάλυση, καθώς και τις νευροεπιστήμες, και θα ενθαρρυνθούν να χρησιμοποιήσουν εννοιλογικά εργαλεία από αυτά τα πλαίσια για να προσεγγίσουν μια ποικιλία αφηγήσεων, προερχόμενων κυρίως από τον Αμερικανικό πολιτισμό, με έμφαση στα οπτικοακουστικά μέσα. Μέσα από αναλύσεις, εφαρμογές και βιωματικές ασκήσεις, οι φοιτήτριες και φοιτητές θα έχουν την ευκαιρία να διερωτηθούν πώς επηρεάζονται προσωπικά από τις αφηγήσεις καθώς και να επιτύχουν μια βαθύτερη κατανόηση της επίδρασης της αφήγησης στο μυαλό και το σώμα.
Εξάμηνο | Τμήμα | Ημέρα | Από | Έως | Αίθουσα | Διδάσκων/ουσα |
Εαρινό | Τρίτη | 18:30 | 21:00 | 01 ν.π. | Πουλάκη Μαρία |