Angeliki Psaltou-Joycey

Angeliki Psaltou-Joycey

Professor Emerita of Applied Linguistics
Department of Theoretical and Applied Linguistics
School of English, Aristotle University of Thessaloniki
apsajoy@enl.auth.gr

Professor Emerita of Applied Linguistics
Department of Theoretical and Applied Linguistics
School of English, Aristotle University of Thessaloniki
apsajoy@enl.auth.gr

Academic profile Courses Awards Academic & professional posts Academic programmes Publications Invited talks Conference presentations Conference organisation PhD supervision Editorial boards Academic profile Courses Awards Academic & professional posts Academic programmes Publications Invited talks Conference presentations Conference organisation PhD supervision Editorial boards

PhD supervision

PhD supervision

Topics of recent and current PhD research degree supervision involve:

  • Errors in NNS teacher talk in the Greek EFL classroom
  • Student motivation and involvement in learning English for Academic Purposes
  • Patterns of language learning strategy use by Greek young learners of English
  • Needs Analysis and Course Design specifications in tertiary education: English for Specific Purposes
  • Strategies in foreign language learning: the acquisition of vocabulary
  • The effects of teaching experience and of in-service training on the beliefs Greek EFL teachers hold about foreign language teaching

Also Angeliki Psaltou-Joycey has been/is a member of a large number of PhD advisory committees in the Department of Theoretical and Applied Linguistics, School of English and in the School of French at AUTh, the University of Macedonia, the University of Athens, and the University of Thrace. Recent & current PhD research topics involve:

  • Η συμβολή των γνωστικών και μεταγνωστικών στρατηγικών της περίληψης και της γραφικής αναπαράστασης δομής κειμένου στη βελτίωση της κατανόησης και παραγωγής γραπτού λόγου: ένα πρόγραμμα παρέμβασης σε Έλληνες φοιτητές στο μάθημα της αγγλικής ως ξένης γλώσσας
  • The effect of L2 in the development of L3
  • The use of learners’ L1 in teacher oral feedback and its effect on L2 development
  • Task dependent interlinguistic mediation performance as translanguaging practice: The use of KPG data for an empirically based study
  • Η συμβολή του project, πυρήνα των καινοτόμων δράσεων, στη διδασκαλία της ξένης ηγλώσσας στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση
  • Πολυγλωσσία και στρατηγικές εκμάθησης της γλώσσας στα πλαίσια της ξενόγλωσσης εκπαίδευσης
  • O ρόλος της κλήσης στην προτασιακή δομή της Aγγλικής ως δεύτερης γλώσσας: μια αναπτυξιακή μελέτη ενηλίκων με μητρική γλώσσα την ελληνική
  • Η ανάπτυξη στην Ελληνική ως ξένη/δεύτερη γλώσσα του διεπιπέδου μορφολογία-σύνταξη σε σύγκριση με την ανάπτυξη του διεπιπέδου σύνταξη-πραγματολογία
  • Η παράμετρος του κενού υποκειμένου στην Αγγλική ως δεύτερη/ξένη γλώσσα
  • Η αξιολόγηση των γραπτών γλωσσικών δοκιμασιών των αλλόγλωσσων μαθητών της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στο μάθημα της Νέας Ελληνικής γλώσσας
  • H επίδραση της διόρθωσης στην ανάπτυξη γλωσσικών δομών στη δεύτερη/ξένη γλώσσα