The JOURNAL OF APPLIED LINGUISTICS - Volume 5
Annual Publication of the Greek Applied Linguistics Association

Contents

Anna Anastassiadis-Syméonidis
Le synthème du type adj.+nom en grec moderne (GM)

Chryse Hatzichristou
Profiles and Academic Experiences of Achieving Minority Students

H.A. Keith
What can Translator Training at Undergraduate Level Achieve?

Sophia Papaefthymiou-Lytra
Conflict in Communication vis a vis Repairing in the Foreign Language Classroom

Robert J. Scholes
On the Orthographic Basis of Phonemic Competence and Performance

Svetlana Ter-Minasova
Problems in Foreign Language Teaching at the University Level in the USSR

Mania Tsitsa
Etude de déictiques

bullet Anna Anastassiadis-Syméonidis
Le synthème du type adj.+nom en grec moderne (GM)

bullet Chryse Hatzichristou
Profiles and Academic Experiences of Achieving Minority Students
Profils et expériences scolaires dans la realisation d'élèves, issus de minorités ethniques.
Enquête réalisée auprès de onze (11) élèves provenant de minorités et poursuivant leurs études dans un collège urbain.
Cette étude a été poursuivie dans une optique psycho-sociale et linguistique avec une double perspective: D'une part recherche des facteurs qui semblent influencer la réussite scolaire des élèves issus de minorités et d'autre part étude des expériences de ces élevés à partir de rédactions faites par eux-mêmes sur un sujet donné en classe dans le cadre d'un programme offert par l'Université de Berkeley qui s'achevait dans l'année et qui était accompagné d'un soutien scolaire. Basées sur les interviews, les caractéristiques communes dans les profils des élèves ayant été identifiées et décrites, les expériences des élèves avec l'université fondées sur le programme et suivies du soutien scolaire sont apparues comme ayant un impact positif sur leur développement scolaire - social et personnel.
L'importance de cette approche globale dans les domaines précités psycho-socio-linguistiques réside dans l'intérêt qu'elle pourrait avoir dans la solution des problèmes rencontrés par des élèves provenant d'autres minorités et cela, entendu dans un sens très large.


bullet H.A. Keith
What can Translator Training at Undergraduate Level Achieve?


bullet Sophia Papaefthymiou-Lytra
Conflict in Communication vis a vis Repairing in the Foreign Language Classroom

Σ' αυτή την εργασία εξετάζονται οι ομοιότητες και οι διαφορές του "λάθους", ως χαρακτηριστικού στοιχείου της διαπροσωπικής επικοινωνίας και της επικοινωνίας στην τάξη, με βάση έξι κατηγορίες στα πλαίσια της ανάλυσης της διαπροσωπικής επικοινωνίας και της εθνογραφικής ανάλυσης της σχολικής πράξης. Στη συνέχεια, εξετάζονται διεξοδικά, οι πρακτικές δυνατότητες της εφαρμογής των πορισμάτων αυτών στην ξενόγλωσση τάξη με βάση μια επανεξέταση τον ρόλου του δάσκαλου της Ξ.Γ. και την ανάγκη να εκμεταλλευθούμε τα λάθη των σπουδαστών της Ξ.Γ., όχι μόνο για παιδαγωγικούς σκοπούς στην διδασκαλία/μάθηση της Ξ.Γ. αλλά και ως μέσον άσκησης στη χρήση επικοινωνιακών στρατηγικών χρήσιμων στη διαπροσωπική επικοινωνία.

bullet Robert J. Scholes
On the Orthographic Basis of Phonemic Competence and Performance
Recent work with pre-reading children and non-reading adults has shown that native speakers of English who are not literate are not able to manipulate phonemic segments of speech.
This finding is the basis for a re-evaluation of the claim that phonemes are facts of the linguistic competence and performance of all native speakers of a language.

bullet Svetlana Ter-Minasova
Problems in Foreign Language Teaching at the University Level in the USSR

bullet Mania Tsitsa
Etude de déictiques
Με βάση τη θεωρία ότι οι ιδιαιτερότητες της "τεχνικής" γλώσσας μιας επιστήμης είναι δυνατό να επισημανθούν όταν μελετηθεί αυτή η γλώσσα σε σύγκριση με την απλή καθημερινή, πραγματοποιήθηκε μια έρευνα με αντικείμενο τρεις "παράλληλες" γραπτές γλώσσες του γαλλικού Αστικού Δικαίου (Α.Α.) Εξετάστηκαν δηλαδή τα γλωσσικά στοιχεία (λεξικο-μορφο-συντακτικά) που χρησιμοποιούν α) ο νομοθέτης ("τεχνική" γλώσσα), β) ο αμύητος σε νομικά θέματα πολίτης ("απλή" γλώσσα) και γ) ο εξειδικευμένος σε νομικά θέματα δημοσιογράφος ("εκλαϊκευτική" γλώσσα) όταν αναφέρονται στα ίδια θέματα Α.Δ.
Σ' αυτό το άρθρο δίνονται τα συμπεράσματα (στατιστικά και άλλα) που αφορούν μόνο τα "Δεικτικά", τα κατεξοχήν δηλαδή γλωσσικά στοιχεία που συμβάλλουν στη διατύπωση της ακριβολογίας και της βεβαιότητας, που είναι από τα πιο βασικά χαρακτηριστικά της νομικής σκέψης.
Αυτά τα συμπεράσματα επιβεβαιώνουν την άποψη ότι ο χαρακτηρισμός μιας γλώσσας σε "τεχνική", "απλή", "εκλαϊκευτική" κ.λ.π. εξαρτάται από την ειδική χρήση των γλωσσικών στοιχείων που κάνει κάθε "πομπός" σε μια δεδομένη χρονική στιγμή και κάτω από συγκεκριμένες συνθήκες.