Πρακτική Άσκηση Φοιτητών στη Διδασκαλία της Αγγλικής ως Ξένης Γλώσσας

Γενικά

Η Πρακτική Άσκηση στη διδασκαλία της Αγγλικής ως ξένης γλώσσας δίνει τη δυνατότητα επαφής των φοιτητών/τριών με τη σχολική τάξη, συμβάλλοντας στη σύνδεση της θεωρίας με την πράξη. Στο πλαίσιο των μεταρρυθμίσεων που προωθεί το Υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων με τη θέσπιση του Πιστοποιητικού Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας (ΦΕΚ 71/19-5-2010), ο Τομέας Θεωρητικής και Εφαρμοσμένης Γλωσσολογίας του Τμήματος Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας, Α.Π.Θ. δίνει τη δυνατότητα στους/στις φοιτητές/τριες για πρακτική άσκηση στη διδασκαλία της αγγλικής γλώσσας ώστε με τη λήψη του πτυχίου οι απόφοιτοι να είναι σε θέση να αντιμετωπίσουν αποτελεσματικά τις απαιτήσεις του συγκεκριμένου επαγγέλματος.

Ήδη το Τμήμα Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας με το Πρόγραμμα ΕΠΕΑΕΚ Ι: Πρακτική Άσκηση – Η Διδασκαλία Ξένης Γλώσσας στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση (1998-2001) έκανε τα πρώτα βήματα προς μια πορεία για την καθιέρωση της πρακτικής άσκησης σε Δημοτικά Σχολεία. Το ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ (Β’ φάση): Πρακτική Άσκηση - Η Διδασκαλία Ξένης Γλώσσας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (2005-2008) έδωσε τη δυνατότητα επέκτασης και καθιέρωσης της πρακτικής άσκησης και στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Το Τμήμα Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας κατά το χρονικό διάστημα 2010-2015 συμμετείχε στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθησης (ΕΣΠΑ 2010-2013) και πρόσφερε πρακτική άσκηση για 2 μήνες σε σχολεία της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ενώ κατά το χρονικό διάστημα 2016-17 συμμετέχει στο ΕΣΠΑ 2014-2020 με περιορισμένο αριθμό θέσεων μερικής απασχόλησης για 2 μήνες σε σχολεία της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Στο πλαίσιο του μαθήματος Γλ3-456 ‘Πρακτική Άσκηση στη Διδασκαλία της Αγγλικής ως Ξένης Γλώσσας’ (6 ΠΜ (με έτος εισαγωγής 2011-2012, 2012-2013 και 2013-2014) και 12 ΠΜ με έτος εισαγωγής 2014-2015)). Η πρακτική άσκηση πραγματοποιείται διαζευκτικά είτε στην Πρωτοβάθμια είτε στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση για 2 μήνες. Επισημαίνεται ότι η επί τόπου παρακολούθηση και διδασκαλία είναι υποχρεωτική.

Η υλοποίηση της Πρακτικής Άσκησης πραγματοποιείται σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς Αγγλικής των σχολείων, τους επόπτες καθηγητές και την υποστήριξη του Γραφείου Πρακτικής Άσκησης του Τμήματος. Στην περίπτωση της συμμετοχής στην Πρακτική Άσκηση μέσω του προγράμματος ΕΣΠΑ, παρέχεται υποστήριξη από το Γραφείο Πρακτικής Άσκησης του ΑΠΘ. Στην αρχή του εξαμήνου οι ασκούμενοι/ες παρακολουθούν σεμινάρια που πραγματοποιούνται στο Τμήμα και που αποσκοπούν στη σύνδεση θεωρίας και πράξης καθώς και την εξοικείωση των συμμετεχόντων με μεθοδολογικά θέματα που έχουν σχέση με το δημόσιο σχολείο. 

Στο τέλος της πρακτικής άσκησης, οι φοιτητές/τριες υποβάλλουν το portfolio, έκθεση για την άσκηση που πραγματοποίησαν και ηλεκτρονική αξιολόγηση του προγράμματος. Προκειμένου να ανακοινωθεί ο βαθμός στο μάθημα θα πρέπει να κατατεθεί το portofolio σε ημερομηνία που ορίζει το επιβλέπον μέλος ΔΕΠ του Τμήματος. Το portfolio είναι απαραίτητο για την αξιολόγηση της πρακτικής άσκησης στο σχολείο και την κατάθεση βαθμολογίας. Με την ολοκλήρωση της πρακτικής άσκησης δίνεται βεβαίωση επιτυχούς συμμετοχής στο Πρόγραμμα Πρακτικής Άσκησης.

Αξιολόγηση

Η αξιολόγηση της επίδοσης των ασκουμένων γίνεται με βάση:


Στόχοι

Στόχος του συγκεκριμένου μαθήματος είναι να εξοικειώσει τους ασκούμενους με την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και να τους φέρει κοντά στις πρακτικές διδασκαλίας της αγγλικής γλώσσας.

Η πρακτική άσκηση δημιουργεί τις προϋποθέσεις ώστε οι ασκούμενοι