The JOURNAL OF APPLIED LINGUISTICS - Volume 1
Annual Publication of the Greek Applied Linguistics Association

Contents

S. Pit Corder
Second Language Acquisition and Second Language Teaching

Alan Davis
Communicative Language Testing

Wil Knibbeler
Research on a Humanistic Language Teaching Model

William R. Lee
Types of Communication in the Foreign and Second Language Classroom with special reference to EFL/ESL

François Weiss
Développer des stratégies se succés

 

S. Pit Corder
Second Language Acquisition and Second Language Teaching
Τα αποτελέσματα της έρευνας που πραγματοποιήθηκε κατά τη διάρκεια της τελευταίας δεκαπενταετίας με στόχο την απόκτηση μιας δεύτερης γλώσσας έχουν τόσο πολύ αλλάξει τις αντιλήψεις για τη διαδικασία που ακολουθείται, ώστε είναι βέβαιο πως στα επόμενα χρόνια θα επηρεάσουν σοβαρά τις μεθόδους διδασκαλίας των ξένων γλωσσών.
Σ' αυτό το στάδιο η απόκτηση της ξένης γλώσσας φαίνεται να ακολουθεί μια πορεία εξέλιξης που διέπεται σε μεγάλο βαθμό από εσωτερικούς παράγοντες, ενώ οι εξωτερικές διαφορές στις συνθήκες εκμάθησης φαίνεται να επηρεάζουν πολύ λίγο την εξέλιξη της γνώσης της ξένης γλώσσας. Η εκμάθησή της είναι αποτέλεσμα της ενεργούς συμμετοχής του μαθητή σε μια λογική επικοινωνιακή δραστηριότητα και οι μελλοντικές εξελίξεις σ' αυτό τον τομέα θα βασίζονται όλο και περισσότερο σε τέτοιου είδους δραστηριότητες και πολύ λιγότερο στην περιγραφή και την εκμάθηση του γραμματικού συστήματος της διδασκόμενης γλώσσας.

Alan Davis
Communicative Language Testing
L' auteur (A) considère d'abord l'Epreuve Communicationnelle de Langues (ECL) comme un continuum composé de 3 categories, à savoir point discret - intégrale, directe o indirecte, et se référant à une norme - un critère donné. A situe ECL aux extrémités du continuum se rapportant le plus aux catégories intégrale, directe, et celle se référant à un critère. A indique que l'exigence de clarté sur les épreuves rend ECL plus problématique que l' enseignement de langues basé sur la méthode communicationnelle; car, en ce qui concerne ce dernier, l'enseignant peut toujours recourir à des procédés "ad hoc". A discute 5 approches, à savoir, l'integrale, l'authentique, l'analyse des besoins, le retour au système (linguistique) et le retour au système (pragmatique). A conclut que ce qui distingue ECL des méthodes plus traditionnelles d'épreuve de langues c' est l'accent placé sur l'inférence et les habiletés qui la rendent possible. Cependant, ajoute A, ECL doit se conformer aux exigences traditionnelles de "fiabilité", "validité" et de "sens pratique".

Wil Knibbeler
Research on a Humanistic Language Teaching Model
La Voie Exploratoire- Créative se veut une synthése de théories récentes sur l' enseignement des langues étrangères, dites Humanistes, telles que le "Silent Way", la Suggestopédie, le "Community Language Learning" et l'Education Confluente. Dans cette approche l'enseignant pousse les enseignés à aller à la recherche de la langue étrangère, à exploiter au maximum chaque élément linguistique nouvellement acquis et à produire des énoncés sans cesse renouvelés. Des recherches sont en cours pour déterminer le rôle joué par l'enseignant dans la mise en oeuvre de ce modèle de l'enseignement des langues.

William R. Lee
Types of Communication in the Foreign and Second Language Classroom with special reference to EFL/ESL
Κεντρικός στόχος της διδασκαλίας μιας ξένης γλώσσας σήμερα είναι η ανάπτυξη της επικοινωνιακής ικανότητας, στην οποία δίνεται ιδιαίτερη έμφαση, συχνά σε βάρος της εκμάθησης του γραμματικού συστήματος της γλώσσας.
Για λόγους προφανείς ωστόσο θεωρείται απαραίτητο κατά την εκμάθηση της ξένης γλώσσας να συνεπιδιώκονται από δάσκαλο και μαθητή τόσο η άνεση στη γλωσσική επικοινωνία όσο και η γραμματική ορθότητα.
Σχετικά με τις δραστηριότητες που από παιδαγωγική άποψη είναι απαραίτητες για την ανάπτυξη της επικοινωνιακής αυτής ικανότητας μέσα στην τάξη είναι αναγκαία η διερεύνησή τους σε τέσσερα επίπεδα: α. πόσο η αναγκαιότητα της επικοινωνίας τις προϋποθέτει, β. αν πρέπει να είναι καθοδηγούμενες ή όχι, γ. πόσο ενδιαφέρουσες πρέπει να είναι, και δ. αν επιτρέπεται ή όχι να προκαλούν αμηχανία στο μαθητή.

François Weiss
Développer des stratégies se succés
A majority of high school students experience a feeling of failure during and at the end of their schooldays, mainly because the teaching and the methods are not adapted to their level and to their motivation. Their disaffection for languages often last a lifetime. So it is essential to develop strategies and learning processes to give them an experience of successful learning.