14th International Conference

Advances in Research on Language Acquisition and Teaching 

14-16 December 2007 
Capsis Hotel, Thessaloniki Greece

PowerPoint Presentations

Invited Speakers/Προσκεκλημένοι ομιλητές
Little David Learner autonomy, inner speech and the European Language Portfolio Trinity College Dublin dlittle@tcd.ie
Dendrinos Bessie Developing intercultural and interlinguistic awareness, literacies and communication skills through practices of mediation  University of Athens vdendrin@enl.uoa.gr
Muñoz Carmen Asymmetries in age effects in naturalistic and instructed L2 learning University of Barcelona munoz@ub.edu
  Speakers/Ομιλητές/τριες Title/Τίτλος Affiliation E-mail addresses
Aeginitou Violeta, Nteliou Eleftheria & Vlahoyanni Nektaria Reflections in the mirror: the contribution of self and peer assessment in the teaching of speaking skills Harokopio State University v.aeginitou@hua.gr  enteliou@hua.gr   nectar@hua.gr
Agathopoulou, Eleni University students’ beliefs about language learning and the effect of a language acquisition course Aristotle University of Thessaloniki agatho@enl.auth.gr
Αναστασιάδη Άννα & Μητσιάκη Μαρία Ο μορφολογικός τεμαχισμός ως στρατηγική διδασκαλίας του λεξιλογίου της ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας Aristotle University of Thessaloniki ansym@lit.auth.gr  mmitsiak@lit.auth.gr
Andreou, Georgia & Galantomos, Ioannis Factors affecting Greek vocabulary instruction University of Thessaly andreou@uth.gr        iogalantom@uth.gr
Ανδρουλάκης Γιώργος Η σύνδεση των γλωσσών με χώρες και πολιτισμούς και οι συνέπειές της στις στάσεις και τα κίνητρα για εκμάθηση: συμπεράσματα μιας έρευνας σε μαθητές 5ης Δημοτικού και 3ης Γυμνασίου Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο gandren@ath.forthnet.gr
Angouri Jo, Mattheoudakis Marina & Zigrika Maria Then how will they get ‘the much-wanted paper’? A multifaceted study of English as a foreign language in Greece 1Essex University, 2Aristotle University of Thessaloniki, 3Greek Secondary State School Education pmango@essex.ac.uk marmat@enl.auth.gr  mzigrika@gmail.com
Barbosa, Lúcia Maria de Assunção  Évolution des représentations de la culture brésilienne dans les manuels de portugais langue étrangère Universidade Federal de São Carlos lubarbo@power.ufscar.br
Chua, Deborah More and –er in adjectival comparatives: Examining children’s preferences through a judgement task Nanyang Technological University debchua@pacific.net.sg
Davou Maria Investigating markers of oral proficiency Lancaster University m.davou@lancaster.ac.uk mdavou@hau.gr
Deligianni Angeliki A responsive-illuminative approach to evaluation Greek State School Education ade@gecon.gr
Gavriilidou Zoe,  Chadjipapa Elina & Giannakopoulou Anna Compiling an oral corpus of child language 1Democritus University of Thrace & 2,3Universidad Autonoma de Barcelona zoegab@otenet.gr
Hartzoulakis Vassilis Inter-rater Reliability in the Greek State Certificate for Language Proficiency (KPG) Exams University of Athens hartzoulakis@ath.forthnet.gr
Joycey Ed Improving writing through mediation Aristotle University of Thessaloniki joycey@enl.auth.gr
Karavas Εvdokia & Drossou Mary How amenable are student teacher beliefs to change? A study of EFL student teacher beliefs before and after teaching practice University of Athens ekarava@enl.uoa.gr   mdros@tee.gr
Kazamia Vasilia Using the SILL to Record the Language Learning Strategy Use: Suggestions for the Greek EFL Population Aristotle University of Thessaloniki vkazamia@lance.auth.gr
Christidou-Kiosseoglou Smaragda & Gogou Magda High school students’ achievement goals in Modern Greek Language Aristotle University of Thessaloniki schris@lance.auth.gr
Kiyitsioglou-Vlachou Ekaterini Les activités de médiation et la certification nationale en matière de langues étrangères Université Aristote de Thessalonique rvlachos@otenet.gr
Kostopoulou Stergiani Introducing the European language portfolio (ELP) to Greek public schools  Trinity College Dublin kostopos@tcd.ie     stellakostop@gmail.com
Kunt Naciye Who are using the communication strategies more effectively? Eastern Mediterranean University naciye@hotmail.com
Λεονταρίδη Ελένη,  Peramos-Soler Natividad & Ruiz Morales Marina Η γλωσσική ικανότητα των Ελλήνων υποψηφίων στις εξετάσεις γλωσσομάθειας DELE του Ισπανικού Κράτους: ανάλυση και συστηματοποίηση λαθών στην παραγωγή γραπτού λόγου. Διδακτικές προτάσεις Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης eleont@itl.auth.gr eleni_leontaridi@yahoo.gr nperamos@itl.auth.gr mruizmo@itl.auth.gr
Loiseau, Mathieu Creation of a facet based pedagogically indexed text base (for language teaching) DIP-Université Stendhal mathieu.loiseau@u_grenoble3.fr
Milton James, Alexiou Thomai Developing a vocabulary size test in Greek as a foreign language University of Wales Swansea, Hellenic Open University t_alexiou@hotmail.com
Mitsikopoulou Bessie From educational pragmatism to critical literacy pedagogy: Transformations in language teaching practices  University of Athens mbessie@enl.uoa.gr
Monville-Burston Monique & Kounouni Maria Deux procédures expérimentales pour tester la relativisation dans l´interlangue d´apprenants chypriotes hellénophones en FLE Université de Chypre mburston@ucy.ac.cy, mkounouni@hotmail.com
Nicolaidis Katerina, Syrika Asimina, Edwards Jan, Beckman Mary Obstruent production by Greek-speaking children with atypical phonological development Aristotle University of Thessaloniki, University of Wisconsin-Madison, Ohio State University knicol@enl.auth.gr
Nikolaidou Zoi-Lili Network Relations between Workplace and NVQ Portfolio Developing Literacy Lancaster University z.nikolaidou@lancaster.ac.uk
Nikolaou Alexandros Attitudes and Motivation of Greek Upper Secondary School Pupils toward learning English: Gardner Revisited Greece/Ελλάδα anikolaou@hau.gr         a_nikola@hol.gr
Νουχουτίδου Ελισσάβετ Οι συμπληρωματικές προτάσεις στα εγχειρίδια διδασκαλίας της Ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας για ενηλίκους Πανεπιστήμιο Αθηνών enouchou@phil.uoa.gr
Papageorgiou Spiros Behavioural scales of language proficiency: insights from the use of the Common European Framework of Reference University of Michigan s.papageorgiou@lancaster.ac.uk
Proscolli Argyro & Makrantonakis Stelios Intégration des TIC, développement de compétences et apprentissage collaboratif en formation universitaire: la formation des enseignants de F.L.E. à l’Université d’Athènes Université d' Athènes proscoli@frl.uoa.gr, stelios@apf.gr
Psaltou-Joycey Angeliki & Kantaridou Zoe Major, minor, and negative learning style preferences of Greek university students Aristotle University of Thessaloniki, University of Macedonia apsajoy@enl.auth.gr  kantazoe@uom.gr
Psaltou-Joycey Angeliki & Sougari Areti-Maria Greek young learners’ perceptions about foreign language learning and teaching Aristotle University of Thessaloniki apsajoy@enl.auth.gr
Ρουσουλιώτη Θωμαή ΄Ελεγχος και αξιολόγηση της χρήσης των μη απλών λεξικών μονάδων κατά την παραγωγή γραπτού λόγου Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης throusou@in.gr
Samara Efstathia The interpersonal positioning of L2 writers in argumentative texts University of Athens efsamara@yahoo.com
Tsiartsioni Eleni The effectiveness of pronunciation teaching to Greek state school students Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης eltsiart@enl.auth.gr
Τζωρτζίδου Στέλλα Είδη γραπτού λόγου και διαδίκτυο. Μια περίτπωση: Η μικρή αγγελία Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης tzortzid@frl.auth.gr
Valavani Sofia Negotiated syllabus: theoretical considerations and the practicalities of its implementation Institute of Life-Long Education for Adults (I.D.E.K.E.) valsof@mail.gr
Βεντούρης Αντώνης Η ανάλυση των αποτελεσμάτων τεστ στην ξένη γλώσσα με τη χρήση της παραγοντικής ανάλυσης των αντιστοιχιών: πειραματική εφαρμογή  Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης venturis@frl.auth.gr
Βρέττα-Πανίδου Αικατερίνη H διδασκαλία διαμεσολαβητικών δραστηριοτήτων στο μάθημα της ξένης γλώσσας Καταγραφή διδακτικών αναγκών και σκιαγράφηση προοπτικών Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης kala@del.auth.gr
Xanthou Maria Current trends in L2 vocabulary learning and instruction. Is CLIL the right approach? University of Cyprus  
Xanthou Maria & Pavlou Pavlos Teachers' perceptions of students' attitudes in mixed ability EFL public primary school classes University of Cyprus mxanthou@cytanet.com.cy
Ypsilantis George On Cross Cultural Communication Aristotle University of Thessaloniki ypsi@itl.auth.gr