ΤΕΛΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ – FINAL PROGRAMME (updated 30-11-1999)
ΠΕΜΠΤΗ 9.12.99 απόγευμα / THURSDAY 9.12.99 afternoon |
||||
Αίθουσα Τελετών, Παλαιό Κτίριο Φιλοσοφικής Σχολής / Ceremony Hall, Faculty of Philosophy Old Building |
||||
16.30-17.30 |
Εγγραφές / Registration |
|||
17.30-18.30 |
Τελετή έναρξης / Opening |
|||
18.30-19.30 |
Πρόεδρος / Chair: A. Psaltou-Joycey Προσκεκλημένος ομιλητής / Invited Speaker Dumitri CHITORAN Peace through Languages: New Challenges for the Language Professions in the 21st Century |
|||
19.30-20.30 |
Πρόεδρος / Chair: L. Hatzigeorgiou Προσκεκλημένος ομιλητής / Invited Speaker Jean-Renι LADMIRAL Epistιmologie de la traduction |
|||
21.00- |
Δεξίωση / Reception |
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 10.12.99 πρωί / FRIDAY 10.12.99 morning |
||||
Αίθουσα Τελετών, Παλαιό Κτίριο Φιλοσοφικής Σχολής / Ceremony Hall, Faculty of Philosophy Old Building |
||||
|
Πρόεδρος / Chair: M. Valiouli |
|||
09.00-10.00 |
Προσκεκλημένη ομιλήτρια / Invited Speaker Jill BOURNE Reappraising Language Education for Peace in a Plurilingual, Pluricultural World |
|||
10.00-10.30 |
Stathis Efstathiadis, Areti Sougari & Ioli Haratsari Teaching Practice in Perspective |
|||
10.30-11.00 |
Βάσω Τοκατλίδου Η γλώσσα της οικονομίας και η διαχείρισή της για εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Το μοντέλο XENIOS. |
|||
11.00-11.30 |
ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ / BREAK |
|||
|
Πρόεδρος / Chair: L. Tsitsipis |
|||
11.30-12.00 |
Popi Calliabetsou Gιrer les comportements ιgocentriques et ethnocentriques des adolescents pour leur faire acquιrir le “savoir κtre avec l'autre” |
|||
12.00-12.30 |
Sophia Papaefthymiou-Lytra Awareness and Language Switch in Self-learning FL Contexts |
|||
12.30-13.00 |
Jose Manuel Oro Cabanas Text and Context in Comparative Studies: A Linguistic Interactive Process |
|||
13.00-13.30 |
Angeliki Psaltou-Joycey & Ed Joycey The Effect of Strategy Instruction on Developing Language Skills |
|||
13.30-14.00 |
Ianthi Maria Tsimpli Learning New Languages: The Case of a Polyglot-Savant |
|||
14.00-14.30 |
Μαριάνθη Μακρή-Τσιλιπάκου “Απλώς ένα ερωτηματολόγιο!”; |
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 10.12.99 απόγευμα / FRIDAY 10.12.99 afternoon |
||||
|
Αίθουσα Τελετών, Παλαιό Κτίριο Φιλοσοφικής Σχολής Ceremony Hall, Faculty of Philosophy Old Building |
Αμφιθέατρο Β, Νέο Κτίριο Φιλοσοφικής Σχολής Amphitheatre B, Faculty of Philosophy New Building |
||
|
Πρόεδρος / Chair: Μ. Τσίτσα |
Πρόεδρος / Chair: Α. Καββαδία-Δαμουλάκη |
||
16.00-16.30 |
Φοίβος Γκικόπουλος & Ελένη Κασάπη Διαπολιτισμική επικοινωνία και ειρήνη |
Φανή Αγγελίεβα Οι μελέτες της νέας ελληνικής γλώσσας στη Βουλγαρία |
||
16.30-17.00 |
Ελπίδα Λουπάκη Η διαπολιτισμικότητα της μετάφρασης και ο ρόλος της στην προώθηση ενός πολιτισμού της ειρήνης |
Δώρης Κυριαζής Περί μαρμάρων και “βαρβάρων” (εμπειρίες από τη διδασκαλία της αλβανικής στο ΙΜΧΑ) |
||
17.00-17.30 |
Μαρίνα Κοκκινίδου Η μετάφραση της λογοτεχνίας ως διαδικασία και προϊόν διαπολιτισμικής επικοινωνίας |
Χρυσή Σιδηροπούλου Συν-ομιλώντας με τον “άλλο”: γλωσσική πολιτισμική ανταλλαγή και ειρήνη |
||
17.30-18.00 |
Ανθούλα Βήδενμαϊερ Η μετάφραση ως διαμεσολάβηση ανάμεσα σε δύο γλώσσες και πολιτισμούς |
Δήμητρα Σιταρένιου Αντιπαραθετικές αναλύσεις μορφοσυντακτικού-κειμενικού χαρακτήρα στην έκθεση του αλλοδαπού, δίγλωσσου μαθητή της ελληνικής γλώσσας (Ε΄ και Στ΄ τάξη) |
||
18.00-18.30 |
ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ / BREAK |
|||
|
Πρόεδρος / Chair: Θ. Μανιάκας |
Πρόεδρος / Chair: Γ. Υψηλάντης |
||
18.30-19.00 |
Σπυριδούλα Βαρλοκώστα & Λήδα Τριανταφυλλίδου Γλωσσομαθησιακή πορεία αλλοδαπών μαθητών στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα |
Στέλλα Τζωρτζίδου Δυνατότητες βελτίωσης της αναγνωστικής δεξιότητας κατά τη διδασκαλία της ξένης γλώσσας με τη χρήση Η/Υ |
||
19.00-19.30 |
Ελένη Μπουτουλούση Οπτικές πέρα από την “κοινή λογική”: Εφόδια κριτικής σκέψης, χειραφέτησης, ειρήνης |
Κ. Οικονόμου, Ι. Αντωνίου, Γ. Καραγιάννης & Γ. Στάινχαουερ Νέες τεχνολογίες στην εκπαίδευση: προστιθέμενη μαθησιακή αξία στη διδασκαλία γλώσσας |
||
19.30-20.00 |
Γιώργος-Παντελής Αγοραστός Παράγοντες που επηρεάζουν ομογενείς και αλλογενείς μαθητές στη διαμόρφωση της αυτοαντίληψης και των στάσεών τους προς το σχολείο |
Χρήστος Σαβρανίδης & Γεώργιος Παπατσίμπας Το εκπαιδευτικό υλικό στον παγκόσμιο ιστό και η διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας |
ΣΑΒΒΑΤΟ 11.12.99 πρωί / SATURDAY 11.12.99 morning |
|||
09.00-10.00 |
Αμφιθέατρο A, Νέο Κτίριο Φιλοσοφικής Σχολής / Amphitheatre A, Faculty of Philosophy New Building |
||
|
Πρόεδρος / Chair: Maria Valiouli Προσκεκλημένη ομιλήτρια / Invited Speaker Ulrike H. MEINHOF The Contribution of Language Learning and Language Teaching to the Promotion of a Peace Culture: What's TV Got to Do with it? |
||
|
Αμφιθέατρο A / Amphitheatre A |
Αμφιθέατρο B / Amphitheatre B |
Αίθουσα 107 / Room 107 |
|
Πρόεδρος / Chair: I. Haratsari |
Πρόεδρος / Chair: M.-Ch. Anastasiadis |
Πρόεδρος / Chair: A. Sougari |
10.00-10.30 |
A. Aλικιώτη, Μ. Μάρκου & Αικ. Παπανικολάου Διεξαγωγή γλωσσοδιδακτικής έρευνας με σκοπό την ανάπτυξη της ικανότητας πρόσβασης σε ξενόγλωσσα κείμενα για φοιτητές με περιορισμένη γλωσσομάθεια |
Maria Elisete Almeida La langue et la culture portugaises ou l'ouverture ΰ l'autre |
Triantafillia Kostouli Social-class Differences in Greek Children's Conversational Style |
10.30-11.00 |
Α. Καββαδία, Ε. Κασάπη, Ε. Σταμουλά Πολυγλωσσία, πολυπολιτισμικότητα και διδασκαλία γλώσσας για ειδικούς σκοπούς |
Eve-Marie Aldridge Cultures polychrones et monochrones : quelles interfaces? |
Μαριάνθη Γεωργαλίδου Η λειτουργία της εντολής στο λόγο των παιδιών ανάμεσα στα 4,5 και τα 5,5 χρόνια στο περιβάλλον του νηπιαγωγείου |
11.00-11.30 |
Constance Tsagari Alternative Assessment: The Case of “Portfolio” in State Schools: An Experiment |
Albert Raasch Promotion de la paix et linguistique … et enseignement des langues |
Βασιλεία Κούρτη-Καζούλλη & Ελένη Σκούρτου Ενδυνάμωση του δίγλωσσου μαθητή και της γλώσσας/των γλωσσών του |
11.30-12.00 |
ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ / BREAK |
||
|
Πρόεδρος / Chair: S. Tzortzidou |
Πρόεδρος / Chair: E. Agathopoulou |
Πρόεδρος / Chair: Μ. Makri-Tsilipakou |
12.00-12.30 |
Tita Kyriacopoulou Une expιrience d'enseignement par visio-centre |
Θεόδωρος Μ. Μανιάκας Τρεις γλώσσες και τρεις κουλτούρες: η περίπτωση του Μόντρεαλ |
Serena Ambroso Languages and Cultures in Contact: The Role of Italian in Recent Scenarios |
12.30-13.00 |
Christian Papas Traduction et culture |
Μαρία Κουμαριανού Γλώσσα και ετερότητα |
Γιώργος Ανδρουλάκης Αθλητισμός = ειρήνη; Οι πολεμικές αναφορές στην αθλητική κοινωνιόλεκτο: κοινωνιογλωσσικά, μεταφραστικά και διδακτικά ζητήματα |
13.00-13.30 |
Mondher Chihi Analyse et traitement de l'information touristique en vue de l'enseignement de langues de specialitι |
Malika Haoucha The Contribution of the Teaching of French, English and Arabic to the Promotion of a Peace Culture between Morocco and some Foreign Countries |
Περικλής Πολίτης Υποκειμενική επιστημική τροπικότητα και ευγένεια στη γλώσσα των ΜΜΕ |
13.30-14.00 |
Βασιλική Κουτσουσίμου-Τσίνογλου Προγραμματισμένη εναλλαγή γλωσσών στη διδασκαλία/εκμάθηση της ξένης γλώσσας |
Elena Ioannidou Language: A Battlefield of War or a Path towards Peace? A Theoretical Perspective |
Frank W. Melling Babel in Re-emergence? Acronyms as a Case of Lexical Complexity and Receptive Difficulty for EFL Users |
14.00-16.00 |
Ανακοινώσεις Εκδοτών – Publishers' Presentations |
ΣΑΒΒΑΤΟ 11.12.99 απόγευμα / SATURDAY 11.12.99 afternoon |
|||
|
Αμφιθέατρο Α / Amphitheatre A |
Αμφιθέατρο Β / Amphitheatre B |
Αίθουσα 107 / Room 107 |
|
Πρόεδρος / Chair: Ν. Tryfona-Antonopoulou |
Πρόεδρος / Chair: B. Koutsousimou-Tsinoglou |
Πρόεδρος / Chair: E. Mela-Athanasopoulou |
16.00-16.30 |
Maria-Eri Foka World Core Curriculum and the Four Harmonies |
Maria Bιzaiti-Papadaki Enseignement des langues et mιtalangage grammatical |
Lourdes Terron Barbosa On Prepositional Synonymy and Polysemy: A Specific Study of the Prepositions sous and sur |
16.30-17.00 |
Angeliki Deligianni A Study on Mediation in English Language Classes of Greek State Schools |
Henri Zinglι Modelling Lexicogenesis with Zneo |
Smaragda Christidou-Kiosseoglou Contrastive ESP Rhetoric: Metatext in Greek-English Social-Sciences Texts |
17.00-18.00 |
Αμφιθέατρο Α, Νέο Κτίριο Φιλοσοφικής Σχολής / Amphitheatre A, Faculty of Philosophy New Building |
||
|
Πρόεδρος / Chair: A. Psaltou-Joycey Προσκεκλημένος ομιλητής / Invited Speaker Eric KELLERMAN New directions in the study of crosslinguistic influence |
||
18.00-18.30 |
ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ / BREAK |
||
|
Αμφιθέατρο Α / Amphitheatre A |
Αμφιθέατρο Β / Amphitheatre B |
Αίθουσα 107 / Room 107 |
|
Πρόεδρος / Chair: A. Tsangalidis |
Πρόεδρος / Chair: K. Nikolaidou |
Πρόεδρος / Chair: T. Nenopoulou |
18.30-19.00 |
Maria Zanni “Good Listeners in an ESL Classroom Make Good Listeners in Life who Want to Achieve a Trusting and Non-defensive Climate and therefore Promote an Effective Communication Bridging any Gaps” |
Andreas Papapavlou Bidialectism: Enrichment or Hindrance on Greek Cypriots' Fluency of Expression |
Nguyen Lo Cicero L'analyse des erreurs phoniques, graphiques et les incidences grammaticales chez le ιtudiants ιtrangers (Vietnamiens et Portugais) dans l'apprentissage du FLE |
19.00-19.30 |
Eleni Manolopoulou-Sergi A Discussion of the Role of Competitiveness for Foreign Language Learning |
Jim Davy & Pavlos Pavlou Cyprus as a Simplex ESL Society |
Clara Abrudeanu La variation dans des phrasιologies: analyse contrastive du franηais et du roumain |
19.30-20.00 |
Olha Madylus Wearing Different Hats: Seeing through Others' Eyes |
Μάγδα Τσολάκη & Ελένη Κασάπη Ποσοτική και ποιοτική ανάλυση εμπειρικών δεδομένων σημασιολογικής μνήμης στη νόσο Alzheimer |
Loreto Casado Une invitation ΰ l'oubli de soi mκme : De Mozart en Beethoven par Eric Rohmer (note sur la pratique d'une traduction) |
ΚΥΡΙΑΚΗ 12.12.99 πρωί / SUNDAY 12.12.99 morning |
||||
09.00-10.00 |
Αμφιθέατρο A, Νέο Κτίριο Φιλοσοφικής Σχολής / Amphitheatre A, Faculty of Philosophy New Building |
|||
|
Πρόεδρος / Chair: G. Ypsilandis Προσκεκλημένος ομιλητής / Invited Speaker Carl JAMES: Agreeing to Differ: Conflict Resolution in the Language Classroom |
|||
|
Αμφιθέατρο A / Amphitheatre A |
Αμφιθέατρο B / Amphitheatre B |
Αίθουσα 107 / Room 107 |
Αίθουσα 106 / Room 106 |
|
Πρόεδρος / Chair: M. Tzoannopoulou |
Πρόεδρος / Chair: I. Tsimpli |
Πρόεδρος / Chair: E. Joycey |
Πρόεδρος / Chair: E. Boutoulousi |
10.00-10.30 |
George S. Ypsilandis Teacher Training by Distance Learning |
Spyros Hoidas Blend Structures on the Move |
Christina Ayakli How Free to Cross the Linguistic and Cultural Border Do Language Students Feel? |
E. Κασάπη-Ζωντανού & Σ. Γαβριηλίδου-Σπυρίδου Γλωσσοδιδακτικές επεκτάσεις σε κινηματογραφικό υλικό |
10.30-11.00 |
Yashy Tohsaku A Web-Based Languages Self-Assessment System and its Applications |
Christine Calfoglou Is the L2 Acquisition of Relatives a Relational or a Configurational Issue? |
Elizabeth Mela-Athanasopoulou Communicative and Semantic Translation of Journalistic Writing in English and Greek |
Τριανταφυλλιά Σαραφίδου Ποιητικός λόγος και ερμηνευτικοί μηχανισμοί στη γλωσσική διδασκαλία |
11.00-11.30 |
Παναγιώτης Παναγιωτίδης Εξ αποστάσως γλωσσική κατάρτιση: Η προσέγγιση του φυσικού περιβάλλοντος της γλώσσας-στόχου |
Argiris Irgis Sign Bilingualism and Deaf Education |
|
Τηλέμαχος Μουδατσάκις Διαπολιτισμική επιοινωνία και γλώσσα στο θέατρο |
11.30-12.00 |
ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ / BREAK |
ΚΥΡΙΑΚΗ 12.12.99 πρωί / SUNDAY 12.12.99 morning |
||||
|
Αμφιθέατρο A / Amphitheatre A |
Αμφιθέατρο B / Amphitheatre B |
Αίθουσα 107 / Room 107 |
Αίθουσα 106 / Room 106 |
|
Πρόεδρος / Chair:G. Androulakis |
Πρόεδρος / Chair: L. Hatzigeorgiou |
Πρόεδρος / Chair: M. Mattheoudakis |
Πρόεδρος / Chair: A. Sougari |
12.00-12.30 |
Σταύρος Καμαρούδης Η Εσπεράντο, γλώσσα ελπίδας και η διάδοσή της στην Ελλάδα |
Jean-Claude Gιmar Langues, traduction et civilisation : l'apport de la traduction ΰ une culture de la paix |
Mahmoud Al-Khatib Letter-writing as a Mode of Communication between a L2 Writer and a L1 Reader: A Sociolinguistic and Pragmatic Perspective |
Μαρία Αρβανιτάκη-Hertlein ΑΘΗΝΑ: Μιλάμε ελληνικά-ζούμε ελληνικά |
12.30-13.00 |
Svetla Chenkova Chenkova & Ekaterina Nikolaeva Boytchinova The Languages of the Media in FLT (based on English, Bulgarian and Greek Languages) |
Franηoise Wuilmart La traduction littιraire : un lieu privilιgiι de tolιrance et de paix |
Hassane Gajjout Towards a New Hermeneutics for the Study and Analysis of Intercultural Politeness |
Μαρία Φίλου Πολιτιστικό στοιχείο και συγγραφή διδακτικού εγχειριδίου στη Γερμανία |
13.00-13.30 |
Evmorfia Panourgia Media in EST |
Evangιlia Moussouri & Michel Maillard Linguistique contrastive et alternances codiques ou l'amour des diffιrences au service de la paix |
Βασιλική Κέλλα Οι επικοινωνιακοί στόχοι και τα μέσα του λόγου |
Χ. Τσέλιου & Φ. Τσαγγαλίδου Σχεδιασμός εγχειριδίου προετοιμασίας για τον αλφαβητισμό των τσιγγανοπαίδων |
13.30-14.00 |
Maria Sidiropoulou Screen Translations “at Peace” |
Mania Tsitsa & Marie-Christine Anastassiadi Palimpsestes verbaux et traduction |
|
Λαμπρίνα Γιώτη & Αθανάσιος Αρχοντώνης Η υπολογιστική τεχνολογία ως εργαλείο ποιοτικής μετεξέλιξηςτης εκπαίδευσης: ψυχοπαιδαγωγική, επιστημολογική και πολιτισμική προσέγγιση |
14.00-14.30 |
Αμφιθέατρο A, Νέο Κτίριο Φιλοσοφικής Σχολής / Amphitheatre A, Faculty of Philosophy New Building |
|||
|
Τελετή λήξης / Closing Session |